Finns det något bättre än när man hittar ett nytt smidigt verktyg eller sajt som underlättar i det dagliga arbetet. Idag är vi bortskämda med alla olika programvaror och lösningar som finns att välja och vraka mellan. Men vilka är egentligen bra och hinner vi lägga tid på att leta upp dem?
Vi har därför sammanställt en lista med några av våra bästa tips:
- Asana – Planeringsverktyg som är perfekt för att organisera teamarbetet. Passar för alla typer av projekt där man behöver hålla koll på vem som gör vad, planera vad som ska göras och följa processen under projektets gång.
- unsplash – En toppensajt för att hitta fina gratisbilder att använda i marknadsföringen. Deras bildbank innehåller mängder med bilder som är fria att använda även för kommersiellt bruk.
- Answerthepublic.com – Ta reda på vad andra söker efter med hjälp av sajten answerthepublic.com och få inspiration till nya blogginlägg och content. Passar också perfekt för att identifiera nya sökord.
- Canva – Är du ingen fena på att använda bildredigeringsprogram, känns det svårt att skapa snygg content till era sociala medier? Det behöver det inte vara när man använder Canva. Här finns färdiga storleksmallar för inlägg till sociala medier, enkla verktyg och stor innehållsbank för att du enkelt ska kunna skapa riktigt bra content.
Känner du dig ändå lite osäker eller har du helt enkelt inte tid att sätta dig in i några nya verktyg. Ingen fara vi på Remarket kan hjälpa dig med det mesta inom digital marknadsföring så som sökordsannonsering, sökmotoroptimering och sociala medier.