För företag utan direktförsäljning via sin webbplats kan det vara en utmaning att få till ett enkelt och effektivt sätt för en besökare att komma i kontakt. Det vanligaste är att försöka få besökaren att antingen ringa eller fylla i ett kontaktformulär. Telefon blir det mer personliga sättet men kräver att man har tid att svara och möjligheten att ta samtal blir begränsad till öppettider.
Effektivt med chattfunktion
Att fylla i ett kontaktformulär/mejl blir det minst personliga men går att göra när som helst på dygnet. Någonstans där mitt emellan landar chattfunktionen som väl skött kan vara väldigt effektiv. Det var här någonstans som vi på Remarket började fundera och analysera kring de olika delarna som vi fick upp ögonen för Leadoo. Leadoo visade sig för oss vara ett klockrent alternativ där delar av samtliga kontaktsätt finns med, snabbt, personligt och helt oberoende av tiden på dygnet.
Engagemang och kundnytta
Redan tidigt i vårt samarbete med Leadoo märkte vi att de är lätta att ha att göra med och precis som hos oss finns det en stor portion av engagemang och fokus på kundnytta. De lägger den tid som behövs för att få saker att lyfta och att få in fler kontaktförfrågningar via webbplatsen.
Vill du också effektivisera hur du tar emot dina kunder på din webbplats och utöka dina kontaktytor? Då är Leadoo rätt väg att gå.
Här kan du läsa mer om Leaado